söndag 24 augusti 2014

Lite bilder

Eftersom jag haft så mycket annat har det inte blivit mycket bloggande, men däremot foton:
När det regnar ute tycker Greta det är riktigt skönt att vara innekatt och kunna titta på det genom fönstret. Från sitt älskade klöstorn i sovrummet givetvis.
Skånetrafiken är generösa och bjuder på två veckors gratis Jojo-kort, som jag kan resa på både buss och tåg med. Då kan jag förlåta att de bestulit mig på mer än halva namnet.
Var en sväng till Wanås skulpturpark fför att se konsten. Eftersom fjolårets önskan jag fäste i Yoko Onos wishtree uppfyllts i och med att jag funnit både min fina lägenhet och köpt en fantastisk kolonilott skrev jag en ny önskan och fäste i trädet.
Jag får låna Majas härliga Grythyttan möblemang till Greteotten, här står pappa med den på uteplatsen.
Suckarnas gång är det loppmarknad på lördagarna. Där hittade jag dessa salt-. peppar-, olja-, vinäger- och senapsbehållare, som jag tagit till Greteotten. Farmor hade i a f salt och peppar, minns jag.
Jag har även fått både farfars skottkärra och bensindunk dit.
Slutligen ett meddelande till familjen!


Inga kommentarer: