torsdag 4 september 2014

Veranda, kompost och annat

Natten till igår drömde jag att jag hade en veranda på koloni-stugan där jag kan sitta i min stora rottingstol och kan dricka Bloody Mary.
Igår berättade jag om det för pappa och idag for vi och köpte trä så han byggde en sådan åt mig och dessutom en kompost. Just en kompost fattar jag inte hur man kan klara sig utan när man odlar.
Jag hann inte ens kolla med ordföranden om jag får bygga verandan innan vi köpte virke. Som tur var kom han dock gående förbi precis när vi burit dit virket och berättade att det går bra bara jag inte sätter tak på den.
Det hade jag i o f s tänkt göra, men det är egentligen helt onödigt eftersom jag knappast kommer att sitta där om det regnar. Stolen kommer jag också att ställa in när jag inte är där.
 Pappa är lite krasslig idag, efter att ha blivit våt på Trädgårdsfesten, så på drygt tre timmar hann han "bara" med att snickra till verandan (högst upp), laga krukan (ovan) som skar min högra hand (som måste fått en spricka i flytten) med asfalt och påbörja komposten (ovan den; han hade inget vattenpass).
Laga bänken som gick sönder under honom igår hade han inte tålamod med så den limmade jag och mamma ihop (ovan) så han kunde skruva ihop den sedan så att den verkligen håller.
Ovan inspekterar Greta att krukan lagats ordentligt. Hon har givetvis varit med hela tiden!
 Ibland går det undan.

Inga kommentarer: