onsdag 15 oktober 2014

20 år gammalt brev från sig själv på posten

De senaste dagarna har det talats mycket om att "brevet jag skrev till mig själv för 20 år sedan har kommit fram nu". Först trodde jag att det var något man fick göra i t ex skolan och att någon ansvarsfull lärare verkligen gjort vad hen lovade 1994.
Jag har nu läst mig till att posten då hade en kampanj där man kunde skicka brev till sig själv. Det hade jag helt missat. Jag levde 1994 i en bubbla av sjukhusvård så det är egentligen inte så konstigt att jag missade det. 
Jag är dock övertygad om att ifall jag då vetat att jag fått uppleva dessa tjugo år med resor, konsthögskolestudier, utställningar och flyttar så skulle jag ha känt mig väldigt lycklig och se framtiden an med enorm glädje. Jag som kände mig misslyckad när jag vaknade i morse... Men misslyckas kan man egentligen bara med sådant man verkligen lagt ned möda på utan att uppnå resultatet.

(Jag fick faktiskt ett brev från mitt förflutna fast inte från mig själv, för några år sedan och det kan du läsa här. Ett beundrarbrev har jag också fått, ända från Frankrike!)

Inga kommentarer: