torsdag 13 november 2014

Smågodis

I mars nämnde jag smågodis i en bildtext. Härom dagen rapporterades det lite överallt om att  Ica Kvantum i Liljeholmen har återinfört de små godispåsarna på fredagar och lördagar sedan tre veckor.
Bild lånad från Aftonbladet.se
Under veckodagarna har de fortfarande de stora påsarna på Ica Kvantum i Liljeholmen. 
– Lösgodisförsäljningen har inte gått ner sedan vi införde de små påsarna. Men det är svårt att säga om det beror på vår satsning. Hittills har det sålts ungefär 1 200 små påsar på de tre helgerna, säger Magnus Westman till Aftonbladet.
Så här kunde det se ut när man skulle handla smågodis
när jag var barn, som i Jamtlis 70-talsland
Jag trodde i mars att jag var nostalgisk, men tydligen var jag närmast visionär. Eller rättare sagt så är hamnkiosken i Simrishamn det, eftersom de sålt i dessa påsar så länge jag vet. 
Det har det dock inte rapporterats om någonstans enligt vad jag sett.

Inga kommentarer: