måndag 30 mars 2015

Nya Favoritmaskiner

Jag är oerhört förtjust i mitt gym, Wellnez, som jag även skvallrat om tidigare. Där finns inte bara proffsiga och trevliga instruktörer, PT:n, generösa öppettider,( 04:00-24:00, utan också "marknadens modernaste maskiner" i "en stor maskinpark med maskiner från världsledande Precor och Hoist".
Den här magmaskinen från Hoist är så effektiv
att jag, som sällan får träningsvärk, kände
att musklerna jobbat hårt nästan en hel vecka
efter att jag använt den första gången
Jag har tränat med maskiner från de flesta märken under åren och är av åsikten att maskiner aldrig kan bli lika effektiva som funktionell träning, gärna med den egna kroppen eller boll som hjälpmedel främst för balansens skull.
Bröstpressen här omgiven av människor
som ska träna Spin of Hope mittemot,
till förmån för Barncancerfonden.
Dessa maskiner är dock annorlunda än det mesta annat jag testat eftersom de är mer funktionella och att min kropp s a s integreras i maskinens rörelser. Det går därför inte att "fuska" eller göra rörelserna fel (skaderisken minskar därmed) eftersom maskinen justeras efter mitt rörelsemönster, Det gör att lederna rör sig rätt och stabiliseras av maskinen. Just dessa båda maskiner kommer från Hoist.

2 kommentarer:

Holck-Clausen - Träning & Hälsa sa...

Härligt att höra att du trivs på vårt gym. Keep up the good work!
Med vänlig hälsning, Helena

Lyckans Smed sa...

Tack ska du ha, Helena!