fredag 10 april 2015

Mer Konstrunda inkl Tjörnedala

Tjörnedala konsthall, där alla som är med på ÖSKGs Konstrunda ställer ut tillsammans
Jag hade velat skriva ett fylligt inlägg, om resten av årets Konstrunda, som jag brukar göra om utställningar jag sett.
Therese Reuterswärd, Eva Troedsson, Helena Bergenrud och
tyvärr vet jag inte vem som gjort verket längst till höger. 
Jag får dock lova att nöja mig med att bara publicera bilder nu, så kommer jag att återkomma med information om konstnärerna efter hand.
Tjörnedala konsthall är verkligen en underbar utställningslokal och dessutom med både butik och kafé, så jag ser verkligen fram emot att engagera mig i ÖSKG fr o m hös!
Pia Carlström Duo och Gittan Jönsson Madonna.
Maria Börjessons fågel ser ut över utställningslokalen.
Lise-Lotte Nielsen brons och stengods.
Mårten Landgren Övergången.
Karin Bengtsson och Kit Alexi visar närmast självlysande målningar.
Sven Åke EkbergSaga Bitkover Norman och resterande verk till höger vet jag tyvärr inte konstnärerna till.
Den stiliga kvinnan med en panter är gjord i glas och brons av Karel Becvar.
Smyckena gissar jag är tillverkade av Gunnar Berg, Björn Flygare, Marie IngemanssonLisa Tofft, Ebba Huberyc, Clemens Ek, Heléne Söderberg och/eller Annika Fajersson.
PeO Eriksson och Eva Härstedt.
Carsten Nilsson
Jag får lov att återkomma till Uppror & Oro som visas på Mårten Pers KällART och önskar en riktigt trevlig Konstrunda, som ju fortsätter t o m söndag! 

Inga kommentarer: