lördag 6 juni 2015

Egna jordgubbar snart

Jag är så lycklig; igår upptäckte jag att jag jordgubbskarten är så stor på några plantor att de kommer att mogna redan till min födelsedag (om nästan en vecka) eller i a f till midsommar!
Jag har ju köpt så många sorter att jag sedan ska få jordgubbar nästan hela sommaren. Jag har dessutom en massa smultron, Nästa år tänkte jag sätta några tidiga jordgubbsplantor i isolerade amplar i växthuset så att jag kan få riktigt tidig jordgubbsskörd. Försökte mig på "tunnelodling" men under fiberduk eftersom jag inte har tunnlar. Den blåste dock av så nästa år tar jag det i växthuset istället.
Någon egen potatis blir det dock nog inte till midsommar i år. Den Rocket jag satte tidigt i en isolerad plastbehållare har inte ens kommit upp än., trots att den jag satte veckor senare på friland blivit så här stor. Det blev nog för vått av regnet utan avrinning. Nästa år ska jag sätta in tidig och isolerad potatissådd också i växthuset! De misstag jag gör drar jag erfarenhet av inför framtiden!
Ha en skön nationaldag nu!

Inga kommentarer: