tisdag 4 augusti 2015

Påmind och varnad

Så tokigt; när jag stod i duschen hörde jag en massa svalor utanför fönstret och kom på att eftersom de flyger lågt utanför borde jag kolla vädret. Det visade sig att det ska åska här inatt och som tur var mindes jag att igår lämnade jag jordkällaren öppen en liten bit så att fukten där skulle vädras ut nu när det är varmt och torrt.
Tack vare svalorna kom jag därför på att jag måste gå ned och stänga jordkällaren för annars skulle den antagligen bli totalt översvämmad.
Eftersom jag var till sjukhuset idag och träffade min nya psykolog fick jag berätta allt om olyckan, mina skador och en massa annat, vilket alltid gör mig helt utmattad. Därför har jag nästan bara sovit sedan dess och inte varit ned till kolonilotten alls idag tyvärr.
Eftersom det varit soligt hela dagen både igår och idag hoppades jag att jag skulle finna både mogna (sena) jordgubbar, som jag har flera stora nu och även tomater. Två mogna jordgubbar fanns det, som jag genast avnjöt. 
I växthuset hade två klasar av mina Merlot-druvor mognat, så tog med en av dem. Det är så konstigt, för det har inte kommit något alls på den gröna druvplattan som stod där i år.
Jag plockade även med mig en lilja och några rosenvial hem. Så här i en bukett och även växande är den ju vacker, trots sina ogräsliknande rötter och spridningsegenskaper.

Inga kommentarer: