tisdag 11 augusti 2015

Uteliv

Jag har nog inte varit utomhus så mycket som den här sommaren sedan jag var barn! Möjligen sommaren efter min olycka, alltså 1994. Då var det nämligen en fantastiskt varm och solig sommar även i Östersund och eftersom det var den första sommar jag inte jobbade alls sedan jag var 13 år gammal så kunde jag njuta av och utnyttja min sjukskrivning.
Min fjärilsbuddleja står nu i fullo blom
Sedan dess har mina somrar nog mest tillbringats inomhus, bortsett från varma och soliga dagar och att jag oftast ätit på balkongen i a f.
likaså mina gula rabattrosor
Här i Simrishamn verkar det ha varit bäst väder i hela Sverige i år, även om de som bott här länge tycker att det varit en usel sommar(!) därför har det varit ovanligt mycket turister här också. Jag har också verkligen kunnat njuta till fullo av detta fantastiska och för mig nya klimat på min älskade kolonilott. Titta bara så underbart där blommat nu, när dessutom skördetiden nu också är inne!

Inga kommentarer: