söndag 6 december 2015

Min julrabatt...

... har det tyvärr inte blivit mycket av. En enda julros har hittills slagit ut, en vit:
Jag hoppas verkligen att det beror på att det ännu inte varit så kallt än, för enligt vad jag kunnat läsa mig till så skulle saknaden av dem annars bero på att de dränkts, men så mycket har det egentligen inte regnat och jorden är ju så sandrik att det inte torde vara någon fara.
Jag skulle bli enormt besviken om den vackra julrosen ovan, som jag köpte på Åbergs, inte kommer upp. Jag har för mig att de ifjol blommade redan i november, men kan ju inte vara säker eftersom jag inte har något bildbevis på det.
Mina Tazetter vet jag däremot att de blommade redan i november då, men inte än i år.
Håller tummarna för att de alla kommer upp när det väl varit minusgrader ett tag, så att det blir något av min planerade julrabatt!
Annars blommar rosor för fullt nu; Hankypanky-rosen t o m för tredje gången i år! Tänk att kunna plocka blommande rosor 6 december!!!
Tillägg 9 dec:
Jag har precis varit till en blomaffär och fått veta att det bara är denna vita som slår ut så här tidigt. De mörkare slår ut senare, som tur är! Alltså tycks inte bristen på kyla vara problemet.

Inga kommentarer: