lördag 12 december 2015

Tips för Obekvämt avlägsnande

Ett litet tips om du någon gång skulle vilja få mig att känna mig obekväm och kanske t o m lämna tillställningen: skämta om/ alt. påpeka allvarligt att jag är så ung att jag inte upplevt något. Kommer att funka särskilt bra om du är 40-talist, man och/eller bott inom en radie på tio mil under hela ditt liv.
beskuren bild lånad från www.freespirit.com
Redan för 15 år sedan, när jag var 30 hade jag t ex bott och pluggat eller jobbat i tre världsdelar. Vid 35 inkluderade jag även ett tidigare öststatsland där. Även om det är menat som en komplimang eller ett skämt så känner jag det som om jag ses som bara ung och oerfaren och det gör mig trött och ledsen, eftersom jag inte orkar berätta om allt jag varit med om varje gång. Jag känner mig ifrågasatt som människa helt enkelt. Tack och lov så lyckas jag ofta "skoja bort det".
Bild lånad från http://alchetron.com/Two-Too-Young-57085-W
Jag läste en gång ett fantastiskt citat om att två personer var oense för att den ena  var för ung och den andra för dum. Minns inte resten och kan tyvärr inte hitta det, annat än att det avslutades med att den unga i a f garanterat blir äldre men att det inte finns några garantier för den dumma...

Inga kommentarer: