måndag 17 april 2017

Konstrundan 2017 så här långt

Jag har haft sådana magproblem att jag själv inte öppet på Konstrundan utan har istället besökt kollegornas ateljéer.
Eftersom konstnärerna inte finns uppdelade efter orter och
det inte syns om flera konstnärer ställer ut ihop på samma ställe
kräver det lite planering för att få ut mesta möjligt av Konstrundan
Det är ju inte möjligt när man håller öppet själv, så man kan säga att jag gjort bästa tänkbara av saken!
Det har varit kallt med soligt mesta tiden

Elna Karin Helgesson har öppet och visar sin keramik ihop med sin syster i Kåseberga
Systern Ann-Louise Månsson visar vackert tovat
Per-Olof Nilsson visar grafik, måleri och teckningar i Löderup.
Pekka Kaski i Löderup sålde en vinstlott för en perfpormance med ordf Rachel Tess när jag besökte honom!
Maria Lancing visar sina underbara ägg och emaljer i Skillinge
Skillinge Emalj visar Maria E Harryson teckningar och emaljer
Mårten Landgren träsnideri i Brantevik
Hommage till Carl Johan de Geers Skända Flaggan från 1967 på affischen till Österlenskolan för Konst och design
Allt är bara fragment är en spegelinstallation som eleverna också visar på  Österlenskolan
Hemma hos Maj Ström visar hon sitt måleri ihop med Rosis Söderlundh som visar keramik

Nere i hamnen finns popupgalleriet 180 grader Här tar jag en Selfie framför Annika Rehns Selfie i stengodslera 
Ann Margret Clarén har givetvis också sin vackra ateljé mitt i Simrishamn öppen. Här Clair de Lune i olja, som alla hennes målningar.
SARA Swedish academy of realist Art fick jag guidning av rektor Ann Mari Hobert. I denna sal tecknas också modell på torsdagkvällarna, vilket jag deltagit i några gånger.
Samling Baskemölla i Elisabeth Palms keramikverkstad visar hon själv och Anders Wingård visar glas och Anna Törnquist akvareller.

Rolf Ahlberg i Baskemölla, här på självporträtt i olja, har varit med sedan starten

Med herr Ahlberg i hans ateljé i Baskemölla. Aldrig tänkt på hur lång han är tidigare.
Måleri hos Agneta Freccero i Tommarp
Mette Wide visar måleri i Ol Mill i Tommarp
där även Ulrika Franzén visar objekt i Mixed media
På norra Österlen hade det snöat igår morse och i Österlenmuséets trädgård blommar perikoträdet vackert

Inga kommentarer: