tisdag 9 maj 2017

Tacksamhet i vårdkrisen

Så här mitt i vårdkrisen har jag fått åka ambulans från Simrishamn till Ystad lasarett, där jag fick suverän vård i eget akutrum. Fick sedan vänta i en säng i korridoren i max 1 h innan jag skjutsades i rullstol till en vårdavdelning.
Där togs flera prover och en CTscan gjordes och på avdelningen ska jag stanna för observation åtminstone över natten. En magnetröntgen ska också göras och det ska tas spinalvätska.
Jag har inte legat på sjukhus på den här sidan millenieskiftet; sist var nog för ca 20 år sedan när jag opererade mitt ema öga, så mycket vatten har runnit under broarna. Både till det bättre och sämre.
Vid min säng stod ett välkomstmeddelande o jag fick både värmd mat och kaffe med sockerkaka till lunch.
Ystad lasarett ligger så nära centrum att Åhléns syns från mitt fönster.
Jag har även kopplats till telemetri för att kolla hjärtat.
Allt detta i vårdkrisens tid så är så evinnerligt tacksam för all möda sjukvårdspersonalen lägger ned. Tackar o bockar!




2 kommentarer:

askott597 sa...

Med en stor kram från Jämtland hopp om bättring för din skull.

Lyckans Smed sa...

Tack finaste Eva @askott597!