tisdag 2 juli 2013

Livsnjutning

Jag blev så glad härom dagen när en bekant tyckte att jag är en riktig livsnjutare. För finns det egentligen något bättre man kan göra med livet än att njuta av det? Jag tror på balansen i att njuta minst lika mycket som man tvingas lida för att kunna fokusera på just det njutbara. Helst mer för att det ska kännas värt "besväret" och då gäller det att lära sig att upptäcka de där riktigt små glädjeämnena och förstora upp den i nästan orimlig proportion för att få det rätta perspektivet.
för som H C Andersen sa  Att bara leva räcker inte till sa
fjärilen, man måste ha frihet, sol och en liten blomma med
Så här skrev hon:
"Efter att fått en nervskada vid förlossning med ständiga smärtor och överlevt i ett misshandelsförhållande och en hjärnskada så får man försöka hitta en balans där dom bra dagarna måste övervinna de dåliga dagarna. Du är en stor inspiration för oss alla."
Det gör mig oerhörd glad att läsa! Just det är faktiskt mitt syfte med bloggen, så det njöt jag verkligen av att få veta, tack!

Inga kommentarer: